
IN-Z begeleidt jongeren in het stelsel leren en werken in de aanloopfase focus vorming
- 26/06/2020
Voor het schooljaar 2021-2022 breit IN-Z een vervolg aan het project Aanloopfase focus vorming. Met dat project stimuleert IN-Z arbeidsbereide leerlingen die nog een afstand tot het leerwerken ervaren, om zo snel als mogelijk een engagement op een werkvloer in een beschermde setting op te nemen. Het departement Onderwijs en Vorming van de Vlaamse Gemeenschap gaf de opdracht voor dit project, mede met steun van het Europees Sociaal Fonds (ESF).
Op het programma staan vijfentwintig trajecten die mikken op een doorstroom van zeventig procent naar een vervolgtraject in de aanloopfase focus werkervaring, de arbeidsdeelname van leren en werken of een instap in het duaal leren.
Voor het ontwikkelen en versterken van hun arbeidsgerichte, loopbaangerichte en vaktechnische competenties, focust IN-Z voornamelijk op een sterk begeleide werkervaring in een beschermde setting, aangevuld met een coachingstraject op maat. Indien gewenst organiseren de IN-Z-begeleiders daarbovenop groepsmomenten voor groepjes van drie à vier leerlingen.
Vzw IN-Z is een sociale onderneming met activiteiten in de domeinen zorg, huishoudhulp, kind & vrije tijd, onthaal & toerisme, groen & klus en training & begeleiding.

Deel dit bericht
Ontdek ook deze nieuwsberichten

Nieuwe werkkledij voor onze medewerkers
Vanaf oktober zullen alle medewerkers van vzw IN-Z nieuwe werkkledij krijgen. De kleurrijke schorten en T-shirts zijn ontworpen door WaWW – Wonderful at Work (Wear).

Inschrijving academische zitting (3 juni 2022)
IN-Z bestaat 25 jaar en viert dat met een academische zitting en voorstelling van het boek INCLUZED – inclusief ondernemen met kort-geschoolde vrouwen met migratieachtergrond.

INCLUZED: een boek over inclusief ondernemen met kortgeschoolde vrouwen met een migratieachtergrond
Het boek INCLUZED – inclusief ondernemen met kortgeschoolde vrouwen met een migratieachtergrond is een co-creatie tussen onderzoek en sociaal werkgeverschap.